Har din bedrift tatt ut potensialet som ligger i å ha en tydelig, unik og attraktiv posisjon ?

En undersøkelse i 17 land gjennomført av Innovasjon Norge , viser at norske bedrifter blir sett på som troverdige forretningspartnere, med produkter av høy kvalitet. Samtidig påpekes det at bedriftene  kan øke sin konkurransekraft betraktelig med økt synlighet og fokus på  strategisk posisjonering.

Konkurransen innenfor de fleste segmenter er økende, og om du eksporterer, eller bare selger på hjemmemarkedet, blir det  stadig vanskeligere å nå bedriftens mål om lønnsomhet og vekst.

En undersøkelse fra Universitet i Lund ( Brand Orientation Index), viser at bedrifter som har fokus på strategisk posisjonering har 80 % høyere ROS enn de som ikke tar dette alvorlig.

Ekspo kan tilby en analyse som avdekker eventuelle forbedringspotensialer i din bedrift, og støtte implementering av målrettede strategisk tiltak.

En godt gjennomtenkt strategi danner grunnlaget for å ta informerte beslutninger, utnytte ressurser effektivt og oppnå langsiktig suksess.

Grunnlegger Oscar Kipperberg har lang fartstid som grunder og leder i næringslivet , (bl.a. i merkevareselskapet Orkla : Helly-Hansen og Viking), har gitt ut to bøker om posisjonering, og var prosjektleder for Merkevaren Norge i Innovasjon Norge.

Ekspo samarbeider med andre kompetansemiljøer for å kunne skreddersy løsninger til den enkelte bedrift. Sentralt i arbeidet er det nettbaserte ledelseverktøyet AIM. AIM tilbyr et spørsmålsdrevet analyseverktøy som på en enkel og rask måte beskriver dagens situasjon, og som mobiliserer til målrettet innsats for å nå tydelige forretningsmål. Oppfølgingsverktøy for implementering og måling av resultater hører også med.

Våre samarbeidspartnere

Ekspo tilbyr enkle, skybaserte ledelsesverktøy til norske bedrifter, som ønsker å styrke sin konkurransekraft.