Spørsmålsdrevet metodikk

Vår metodikk baserer seg blant annet på nøye utvalgte tema basert på hva du ønsker å oppnå. Til temaene er det knyttet handlingsutløsende spørsmål basert på beste praksis.

Dette bidrar til å finne frem til de riktige tiltakene, og legge til rette for god målstyring og oppfølging

Innsiktsanalyse - strategigrunnlag

Spørsmålsbatteriet i denne basisanalysen danner grunnlag for et bilde av utfordringer, muligheter og tiltak. Verktøyene bidrar til å skape felles forståelse og prioriteringer . Deretter knyttes prioriterte tiltak til mål og oppfølging, godt forankret i hvorfor tiltakene er iverksatt og målende satt. Det styrker motivasjonen og energien i gjennomføringen.

Vi har utviklet analyser for et utvalg av formål og ambisjonsnivå, som internasjonal vekst, omdømme, merkevare, innovasjon og utvikling. De er bygget på samme metodikk og leder frem til velbegrunnede tiltak og tilhørende målstyring.

Strategi og styringspyramide

Basert på blant annet AIM innsiktsanalyse og et relevant spørsmålsbatteri blir du ledet frem til en tydelig, kvalitetssikret og kommuniserbar strategi. Med AIM metodikken sikrer du å beholde et presist grunnlag for de valg som er gjort i strategien, samtidig som du kan kommunisere den sammenfattet på en side.

Med AIM løsningene kan du vedlikeholde og oppdatere raskt og løpende.

- “FastTrack der du kan - dypdykk der du må”

Den gode sirkelen - en tredelt FastTrack suksesspakke

Vellykkede virksomheter er oftest bevisst på sammenhengen mellom strategi kultur og omdømme (merkevare)

Virksomhetens kultur kan mobilisere og bygge opp, eller bryte ned, et ønsket omdømme raskere enn du tror.

Med målrettede verktøy i AIM Solutions pakken “Den gode Sirkelen” kan du etablere godt fundament for forankring og styring av virksomheten og ønsket omdømme.

Da får du et enkelt godt verktøy for å lede virksomheten og realisere ønskede mål.